
Broadblue 385
(ID no. 3903)€ 470.000,-
EU taxed - no, VAT not paid


Boatyard
Broadblue Catamarans (UK)
Category
Multi-hull boats
Status
New yacht
Year built
2025
Length
11,96 m
Location
Europa Polen Stettin
Beam
5,98 m
Draught
1,05
Free-board
2,00
Weight
7200 kg
Material
Hull: GRP -Sandwich
Assembly: GRP -Sandwich
Assembly: GRP -Sandwich
Rig
Sloop
Sail surface
77 qm
Engine type
Beta Marine
Number of engines
2
Fuel type
Diesel
HP / kW
20 / 15
Steering
Single throw switch
Fresh water tank
475
Fuel
2 x 225
Cabins
3
Bunks
6
Head room/wet lockers
2 Electric WC + Wash basin + Shower
Ship's steering
Steering wheel
Fixtures & Cabin Layout
Aft cabin, Bow cabin, Salon
Pantry
Oven, Double sink, Refrigerator, Gas hob
Technology
220V socket, Anchor, Battery, Battery charger, Electric bilge pump, Mechanical bilge pump, Electric Bow windlass, Inverter, Shore power 230V, Solar battery charger
Navigation
Autopilot, Echo sounder, GPS, Plotter, Compass, Radar, Sumlog, VHF radio, Wind instruments
AIS
AIS
Safety
Fire extinguisher, navigation lights, Fog horn, Guard rails, Signal horn, Searchlight
Sails
Genoa, Main sail battens, Furling-jib system, Spinnaker, Spinnaker set-up, Winches, Lazy-Bag
Accessories
Anchor chain, Swimming ladder, Cockpit table, Davits, Deck shower, Deck hatch, Pressure washer, Fender, Mooring line, Heating, Radio, Septic tank, Anti-fouling, other extras, Cockpit cushions, Boiler
Description
Die “Broadblue 385 Series 3”, für deren Design Stuard Davidsen verantwortlich zeichnet, ist die logische Fortführung des bewährten bodenständig-britischen Katamarandesigns. Die Umsetzung erfolgt schon seit geraumer Zeit erfolgreich in Stettin. Auf 12 Metern Länge und nun in der 3. Neuauflage spricht sie Langfahrtsegler an, die ein solides und hochseetaugliches Schiff suchen. Durch den weit achtern platzierten Mast bleibt das Großsegel in der Größe überschaubar. Zusammen mit verschiedenen Vorsegeloptionen lässt sich die Gesamtsegelfläche so gut auch mit geringer Mannschaftsstärke an die herrschenden Bedingungen anpassen. Durch mehrere wasserdichte Abteilungen ist auch dieser Multi lecksicher und starke Skegs schützen die Ruder. Der Ausbau ist in guter Tradition mit vielen hölzernen Elementen aus heller Eiche gebaut. Insgesamt also ein schiffiges Ambiente in einem modernen Multihull mit englischem Touch.
All details mentioned are on obligatory basis. Errors excepted. Alterations are subject to change.
BoatNet accepts no responsibility for false or erroneous information!