DH 550
Segelyacht, Gebrauchtyacht, Griechenland
ATS 14.723.521,-
AUD 1.767.621,-
BEF 43.163.693,-
CAD 1.528.470,-
CHF 1.034.763,-
DEM 2.092.738,-
DKK 7.979.141,-
ESP 178.033.020,-
FIM 6.361.931,-
FRF 7.018.740,-
GBP 930.144,-
HRK 8.205.295,-
ITL 2.071.808.900,-
LUF 43.163.693,-
NLG 2.357.970,-
NOK 12.260.264,-
PLN 4.931.193,-
PTE 214.515.740,-
RUB 109.122.158,-
SEK 12.562.803,-
USD 1.133.909,-
Aktuelle Kurse vom 29.04.2024
EU versteuert - nein, MwSt. nicht bezahlt
Segel
Sparcraft in Cape Town built the rig from two
11 metre lengths of appropriate Aluminium sections and while the design called for a 21 metre high mast, discarding a metre from one of the sections did not appeal to us so we contacted Dudley to see if we could just join the two sections and have a 22 metre high mast which we thought would look better. Dudley had no issue with the idea as long we stuck religiously to the rest of the plan and changed nothing else.
We chose North Sails South Africa for this project and they produced a very efficient suit of sails, the self tacking Genoa and fully battened mainsail with its three deep reefing points drive the boat easily, we found when ocean crossing that an extra reef hardly affected speed through the water but made the ride much more comfortable and the autopilot coped so much better. There is a storm jib/trinquette combination sail which can be reefed andset in two different modes
depending on the wind strength andthis sail is set on a separate stay set up when required without too much effort at all. We found it efficient when going dead downwind in breeze to set the furling Genoa to one side and the Trinquette on the other and leave the mainsail down.
Sie ist in Südafrika registriert und hat die Europäische Union um den 17. September aus der Türkei kommend erreicht und ist in Griechenland bei Leros eingelaufen. Sie ist derzeit an Land in Leros Marina.
Das Boot wurde sehr sorgfältig und liebevoll für langfristige Fahrten gebaut. Wir segelten das Boot von Kapstadt in die Karibik und dann von St. Martin nach St. Tropez und dann nach Leros im Jahr 2017. Das Boot hat das sehr gut verkraftet, einige Freunde dachten, wir würden über den Ozean rasen! Ich kann jedem, der fragt, versichern, dass sie ein ernsthaftes Fahrtenschiff für lange Reisen für jemanden ist, der überall hingehen will, wo er will.
Elbe 1 Yachtkontor
Am Langberg 127a
21033 Hamburg
Deutschland
Frau Birgit Henrichsen
Telefon: +49 40 419 22902
Mobil: +49 172 415 29 63
https://www.elbe1yachtkontor.com/